“Sustainability en de community zijn onze prioriteit”

Wie geïnteresseerd is in tweedehands kledij van zijn of haar favoriete topsporter kan dit weekend terecht bij de Ballers Market pop-up. Op 15 en 16 maart kunnen liefhebbers in de hippe winkel op Hopland 4 terecht voor merkkledij gedragen door spelers als Daam Foulon of Tessa Wullaert maar ook upcycled sportswear van FC 88. Linne Dierckx, oprichter van Ballers Market, kijkt alvast enthousiast uit naar deze 2de editie. “Met dit uit de hand gelopen project kan ik mijn passie voor fashion combineren met mijn omgeving.”

Vinted van topvoetballers

Linne Dierckx organiseert voor de 2de keer in 2 jaar tijd een pop-up weekend voor haar project. “Met Ballers Market werken we ondertussen samen met een 20- tal profvoetballers, we nemen een kijkje in hun kleding kast en proberen te verkopen wat ze niet meer dragen.” Bij aankoop van een kledingstuk van je favoriete voetballer krijg je dan ook een certificaat als bewijs dat je wel degelijk een stuk hebt overgekocht van een topvoetballer. “Het is een ecologische maar ook leuke manier om een community te creëren tussen het merk, de voetballers en de klanten.”

Voor wie het voetbal op reguliere basis volgt is de naam Dierckx niet vreemd. Linne is namelijk de zus van ex-Club en Antwerp aanvaller Tuur Dierckx. “Mijn broer doet ook mee, het is een mooie samenkomst van mijn passie, namelijk fashion, en mijn omgeving waarin ik vaak in contact kom met profspelers.” Ook werkt Ballers Market samen met gelijkgezinde bedrijven die ecologie hoog in het vaandel dragen. “Dit jaar zullen er ook producten van FC 88 te koop zijn, dat is een bedrijf dat oude voetbaltruitjes upcycled naar tassen, bucket hoedjes enzovoort.”

Toekomst verzekerd

Ballers Market begon als een sideproject maar is voor Linne uitgegroeid tot een heuse community met groeimarge “Als je kijkt naar de interesse is het op lange termijn wel een doel om een permanente winkel te openen.” Maar voor dat gebeurt moeten de puzzelstukjes wel op de juiste plaats vallen. Linne werkt nu ook samen met Mark Van Wijnen, een voetbal business expert. Van Wijnen focust zich eerder op de voetballer zelf als merk. Dit toont aan dat Linne haar Ballers Market beredeneerd en zorgvuldig wil uitbouwen met een duidelijk plan. Zo heeft ze bijvoorbeeld al een beeld van haar toekomstige droomwinkel “We zouden dan een winkel op poten met zetten een eigen ecosysteem waar de mensen bijvoorbeeld 

By | 2025-03-13T16:10:16+01:00 maart 13th, 2025|Geen categorie|0 Comments

About the Author: