Afgelopen zaterdag was het Dag van de Kringwinkel. Een dag om niet alleen tweedehands spullen, maar ook de medewerkers in de kijker te zetten. “Kringwinkel is veel meer dan een tweedehandswinkel, het is een sociaal project”, vertelt Geraldine Cordie, medewerker marketing en communicatie.
Het centrale thema van de Dag van de Kringwinkel is elk jaar anders. Dit jaar stond alles in teken van het personeel. “We willen vooral focussen op de talenten van onze medewerkers. Kringwinkel is veel meer dan zomaar een tweedehandswinkel, het is een sociaal project. We willen tewerkstelling bieden aan mensen die langdurig geen werk kunnen vinden. Deze mensen worden begeleid door het OCMW en krijgen zo de kans om binnen Kringwinkel te werken. Dit biedt hun niet alleen een waardevolle werkervaring, maar geeft hun ook de kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Het is niet omdat iemand een lange tijd niet gewerkt heeft, dat die geen kwaliteiten heeft.”
Elke winkel mocht een unieke draai geven aan het evenement. Op die manier werden de medewerkers nog meer betrokken. “Onze winkels waren volledig vrij in het organiseren van deze dag. In de ene winkel kwam een DJ draaien, in de andere een zangeres een liedje zingen. Op de Meir-vestiging werden klanten zelfs verwend met een speciaal cadeautje. Onze medewerkers mochten alle artikelen en activiteiten zelf uitkiezen. De voorbereidingen begonnen zeker drie weken van tevoren en zorgden zonder twijfel voor positieve teamsfeer binnen het hele bedrijf.