Van Marcke opent als eerste in België nieuwe winkel met virtuele showroom: “Het is een beetje zoals Sims spelen”

Badkamerwinkel Van Marcke wisselt hun nagebootste badkamers in voor virtuele showrooms. Op Hopland vullen ze hun nieuwe winkel met schermen in plaats van echte douches. De badkamers worden naast je geprojecteerd op schermen op ware grootte. Lander en Claudine, verkopers bij Van Marcke, zijn alvast enthousiast over het nieuwe concept en stijl van verkopen. “Hier moet je de klanten met woorden overtuigen.”

De badkamerwinkel Van Marcke schakelt een versnelling hoger richting de toekomst en stelt als eerste winkel in België een virtuele showroom voor. In plaats van een enorme showroom met meerdere badkamers ingebouwd, is dit een kleine ruimte gevuld met schermen.

Lander werkte voordien al in showrooms van Van Marcke en moest zich aanpassen aan de werkwijze. “Door mijn ervaring in showrooms ben ik het gewoon om te zeggen ‘Pak die kasten maar eens vast’. De meeste klanten raken overtuigd door de producten eens te voelen, hier moet je ze met woorden overtuigen.” Zijn collega Claudine knikt: “Het is een andere manier van werken, maar het is wel een interessante uitdaging.”

Het interessante aan de grote schermen is dat de producten op ware grootte naast je worden geprojecteerd. Je kan ook een plattegrond van je badkamer laten invullen en het in 3D bekijken. “Dit voelt echt als betaald worden om Sims te spelen”, lachen de twee collega’s. 

“De eerste badkamer verkochten we aan een koppel zestigplussers. Dat was opvallend”, bedenkt Lander. “We hadden verwacht dat de meeste geïnteresseerden van jongere leeftijd zouden zijn, maar dit toont aan dat ouderen deze manier van verkopen ook appreciëren.” 

By | 2023-05-23T14:49:23+02:00 mei 22nd, 2023|Actua|0 Comments

About the Author: