Kapotte straatverlichting, overlast of iets totaal anders melden? Ontdek hier waar je daarvoor terecht kunt

In de laatste editie van Den Triangel voor dit academiejaar, die later deze week in uw bus valt, leest u het verhaal van buurtbewoonster Anne. Zij wilde melding maken van de defecte verlichting op het Theaterplein, maar vond niet meteen waar ze dat juist kon doen. Na een lange rompslomp slaagde ze er toch in het licht weer te doen branden onder de luifel. Wilt u ook iets melden aan de stad? Ontdek hier waar u dan het beste aanklopt.

De Stad Antwerpen is natuurlijk niet voor alles bevoegd. Op het centrale meldingspunt van de stad krijg je een duidelijk overzicht van de zaken waarvoor ze dat wél zijn. Afval, graffiti, overlast en straatmeubilair om er maar een paar te noemen. Die thema’s worden nog verder onderverdeeld in kleinere onderwerpen. Maar je maakt best geen melding onder het onderwerp ‘andere’, want zo ving ook Anne bot.

De zaken waarvoor de stad je graag doorverwijst, staan hier opgelijst. Neem nu het voorbeeld van kapotte straatverlichting: daarvoor klop je het best meteen bij netbeheerder Fluvius aan. Daar volstaat het om de postcode, de straat, het dichtstbijzijndste huisnummer en het nummer van de defecte verlichtingspaal in te vullen.

Anne contacteerde met haar bekommernis ook de Blauwe Lijn van de politiezone Antwerpen, op het nummer 0800 123 12. Al kan je daar eerder terecht voor een aangifte van diefstal, beschadiging van je eigendom of pakweg nachtlawaai. Die zaken kan je ook via het e-loket melden. Voor dringende politiehulp bel je wel best nog steeds het nummer 101.

Zit je toch nog met iets waarmee je nergens terecht lijkt te kunnen? Contacteer dan even de ombudsvrouw van de Stad Antwerpen: Karla Blomme. Dat kan door een online klachtenformulier in te vullen, maar ook telefonisch (op het gratis nummer 0800 94 843) of per e-mail (naar ombudsvrouw@antwerpen.be).

By | 2021-06-08T08:45:53+02:00 juni 8th, 2021|Actua|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment