Den Triangel is een Antwerpse wijkkrant die sinds maart 2008 meespeelt in het Antwerpse medialandschap. Studenten Journalistiek van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen maken de krant helemaal zelf, en zetten op die manier al hun eerste stappen in het beroepsleven.

Succesvolle start voor Content Rules?!

Content Rules?! bracht grote namen uit de journalistiek, communicatie en marketing samen.&nbsp;&mdash;&nbsp;by <a href='https://www.smallteaser.com/user/walewein.hance' class='captionLink'>Walewein Hance</a>
Content Rules?! bracht grote namen uit de journalistiek, communicatie en marketing samen. — by Walewein Hance

Op 16 mei vond op de Campus Lange Nieuwstraat van AP Hogeschool de eerste editie van het Content Rules!?-congres plaats. Het congres, mee georganiseerd door de studenten Communicatiemanagement van de hogeschool, bracht grote namen uit de journalistiek, communicatie en marketing samen. “Het ging nog vlotter dan verwacht”, aldus studente Mayté Hateau

Van 9 uur 's ochtends tot 17 uur 's namiddags kwamen zo'n 200 mensen uit de communicatie, reclame en journalistieke sectoren bij elkaar om te luisteren naar sprekers als content marketeer Joe Pulizzi, reclame-expert Dave Trott, Nieuwsblad-hoofdredacteur Liesbeth Van Impe en professor Hilde Van den Bulck.

Tijdens de sessies werd onder meer een stand van zaken opgemaakt over de contentmarketingsector in ons land, maar ook begripsverwarring uitgeklaard en deontologische grenzen afgebakend. “We hoorden gisteren al heel wat positieve reacties over onze sprekers, maar of het echt een interessante dag is geweest, zullen we waarschijnlijk de komende weken pas kunnen stellen”, zegt Joren Reynders, student communicatie.

Voor de organisatie was de eerste editie alvast een hele ervaring. “Het is fijn om op deze manier in contact te komen met mensen uit onze eigen sector. We hebben er heel wat plezier aan beleefd en zoveel bijgeleerd.” Wanneer er technische of organisatorische problemen dreigden, konden ze snel opgelost worden. “We hadden geen idee hoe het zou uitdraaien, dus als er bijvoorbeeld een microfoon het begaf, was het leerrijk om meteen een oplossing te zoeken”, zegt Joren.

De succesvolle eerste editie deed de studenten al nadenken over een vervolg. “Tussen de cava en wijn gisterenavond werd er al gedacht aan een volgende editie. (lacht) Het zou leuk zijn als er ook in de toekomst nog eens een congres als dit komt. Voor studenten Communicatiemanagement zoals ons is het de perfecte voorbereiding op onze carrière na het afstuderen”, concludeert studente Mayté Hateau.