Den Triangel is een Antwerpse wijkkrant die sinds maart 2008 meespeelt in het Antwerpse medialandschap. Studenten Journalistiek van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen maken de krant helemaal zelf, en zetten op die manier al hun eerste stappen in het beroepsleven.

Stanley/Stella brengt creatievelingen samen

Het Belgische modemerk Stanley/Stella heeft zijn eerste winkel geopend op de Graanmarkt. In hun creative store kan je niet alleen kleren kopen maar ook genieten van een drankje, deelnemen aan workshops of evenementen meemaken.We willen een community met de klanten opbouwen.

Door Fien Poppe

De creative store van kledingmerk Stanley/Stella
De creative store van kledingmerk Stanley/Stella

Artistieke personen kunnen al drie maanden terecht in Antwerpen bij de eerste winkel van Stanley/Stella. Het pand op de graanmarkt was de perfecte plek om hun creative store op te richten in de modestad. Het merk werkt samen met artiesten die unieke ontwerpen maken. Je kan kiezen uit de verschillende designs uit hun collectie. Die worden dan direct geprint in het atelier. Een eigen ontwerp laten drukken is nog niet mogelijk.

Creative store

Met het concept van een creative store wilt het modemerk de creativiteit motiveren. Naast het winkelgedeelte is er ook een creatieve ruimte. Een plek waar je kan creëren, werken voor school of gewoon even uitblazen. Daarnaast heb je de ‘Bar & chill’ ruimte waar je in de comfortabele zetels kan proeven van het aanbod van de bar. Stanley/Stella richt zich vooral naar creatieve jongeren maar iedereen is welkom. “We willen de klant niet als klant zien”, vertelt medewerkster Amantha Shehu. “We proberen een community op te bouwen.”

Talent op het evenement

In de winkel kan je wekelijks verschillende evenementen en workshops bijwonen. De onderwerpen zijn heel variërend. Je leert boek binden, sierlijk schrijven en zelfs yoga. Ook tijdens de evenementen kunnen mensen hun creativiteit delen. “Het centrale thema is muziek en creativiteit”, legt Sehu uit. “We geven graag jonge opkomende DJ’s en muzikanten de kans om hun talenten te tonen.

Duurzaamheid

Authenticiteit en duurzaamheid zijn twee belangrijke waarden voor Stanley/Stella. De collectie is 100% organisch katoen en de ontwerpen worden met afbreekbare stoffen geprint. Zelfs de vloer is gerecycleerd. Het hout voor de vloer is gerecupereerd van oude treinwagons. De winkel in Antwerpen zal de enige blijven in België. Wel plannen ze andere winkels verschillende grootsteden in Europa.

Het atelier
Het atelier