Den Triangel is een Antwerpse wijkkrant die sinds maart 2008 meespeelt in het Antwerpse medialandschap. Studenten Journalistiek van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen maken de krant helemaal zelf, en zetten op die manier al hun eerste stappen in het beroepsleven.

Sienna opent derde kledingboetiek

by Stien Reyntjens
by Stien Reyntjens

Sienna en Sienna & Lois hebben er sinds zaterdag een zusje bij: Sienna & Faye. Een nieuw concept voor de minder prijsgevoelige vrouw met een zwak voor kwaliteit en goede materialen. In 2005 opende de eerste Sienna op de Lombardevest.

Acht jaar geleden begon Su-Yin Liem met haar eerste Sienna aan een enorme uitdaging, maar zaterdag opende ze tevreden haar derde vestiging. “Ik heb nooit echt een groot masterplan gehad. Ik ben gewoon met één winkel begonnen in de hoop dat die winkel zou lopen, dat klanten er graag naartoe zouden gaan en dat de winkel vervolgens een bestaansrecht zou verdienen in Antwerpen. De tweede winkel, in de Kammenstraat, was puur een opportuniteit. Als zo’n opportuniteit zich voordoet, is de keuze snel gemaakt. Nu, 3 jaar later, zag ik weer een leeg pand dat beschikbaar was en toen begon mijn radertje weer te draaien”, zegt eigenares Su-Yin Liem.

3 winkels, 3 stijlen

by Stien Reyntjens
by Stien Reyntjens

Iedere winkel heeft een eigen identiteit en onderscheidt zich door een aparte stijl. “Sienna heeft een moderne romantische stijl, terwijl Lois het iets stoerdere zusje is van Sienna. Faye staat dan weer voor nonchalant-chique en playful-sophisticated. De winkel is dé shopstop voor de vrouw die een aantal jaren werkt met kinderen uit de babyluiers en zelf heel weinig tijd heeft om te winkelen. Maar eenmaal ze gaat shoppen en iets heel moois vindt dan koopt ze dat gewoon. We willen een breed publiek aanspreken. Daarom is er de mix van iets duurdere en goedkopere stukken”, vertelt Su-Yin Liem.

grootste uitdaging

Een winkel opzetten is intensief en je bent er ongetwijfeld een tijdje mee bezig, maar Su-Yin Liem zegt dat er moeilijkere dingen zijn. “De grootste uitdaging is wanneer je een winkel hebt dat het ook loopt en dat het een gezonde winkel is. Maar het belangrijkste is dat de klanten die komen enthousiast zijn, maar ook blijven komen en vooral dat je zorgt dat er een goed team achter jou staat”, zegt de trotse eigenares enthousiast.

De eerste 10 dagen waren al een succes. Het aantal klanten was vergelijkbaar met de andere twee winkels die al verschillende jaren open zijn, enkel dinsdag was het erg rustig door de verhoging van het alarmniveau. Vooral de pop-up store is een succes, bezoekers vanuit Gent komen hierheen voor de exclusieve kledij.