Den Triangel is een Antwerpse wijkkrant die sinds maart 2008 meespeelt in het Antwerpse medialandschap. Studenten Journalistiek van de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen maken de krant helemaal zelf, en zetten op die manier al hun eerste stappen in het beroepsleven.

KLM mikt op Antwerpse consument

by <a href='https://dentriangel.smallteaser.com/user/kiara' class='captionLink'>Kiara Op de Beeck</a>
by Kiara Op de Beeck

“In 54 minuten van ’t stad naar de rest van de wereld.” Met die slogan wil de Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM klanten naar haar pop-up winkel op de Meir lokken. Ze wil daarmee de tickets die ze vanaf Antwerpen-Centraal aanbiedt meer bekendheid geven. “We hebben de laatste jaren hard gewerkt om onze actie bekender te maken bij de Antwerpenaar”, zegt Boaz Hulsman, commercieel directeur bij KLM.

Nog tot en met 5 juni kan je op de Meir terecht in de pop-up store van KLM. Met deze actie wil de luchtvaartmaatschappij meer Belgische -en zeker Antwerpse- consumenten aantrekken om bij hen een vlucht te boeken. “Van ’t stad naar de rest van de wereld in 54 minuten”, klinkt het in de winkel. Wie bij KLM een vliegticket boekt, krijgt er namelijk gratis een ticket met de Thalys van Antwerpen Centraal naar Amsterdam Schiphol Airport bij.

Merchandise

“De winkel is hoofdzakelijk bedoeld om enerzijds unieke KLM goodies aan te bieden en anderzijds de hele KLM ervaring weer te geven op de Meir”, zegt Hulsman. “Zo zijn er hologrammen en een virtual reality ervaring in de winkel die verschillende producten en diensten van KLM verbeelden. Uiteraard is ook de ‘real thing’ aanwezig. Klanten kunnen zowel onze nieuwe businessclass-zetels als de economyclass- en economycomfort-zetels uittesten. En er is een uitgebreid assortiment goodies, van vintage KLM-tassen, maquettes van vliegtuigjes tot een KLM-Nijntje en een nachtlamp.”

Succesverhaal

Boaz Hulsman spreekt van een succes: “De animo is overweldigend. Bij de openingsavond alleen al waren er driehonderd klanten en er zijn al flink veel goodies verkocht. We zien dat veel mensen naar de pop-up komen om te informeren naar hun boekingen.

Ook concurrerende maatschappij Brussels Airlines heeft een pop-up geopend op de Meir, op nog geen driehonderd meter verder van de winkel van KLM. Hierover kan je meer lezen in de nieuwste editie van Den Triangel, verkrijgbaar vanaf 9 juni!

by <a href='https://dentriangel.smallteaser.com/user/kiara' class='captionLink'>Kiara Op de Beeck</a>
by Kiara Op de Beeck